sila click

Monday, February 7, 2011

Sunny Baby microfleece vs microsuede, Baby logo VS SunnyCloud logo

yeahooo..New collection for MyDear da sampai..hukhuk..10 set of Sunny Baby Minky..soooooo cute..tak caya??tengok tuh..


Cube kalian wat penelitian skit..perasan pape tak kat gamba nih??












tak perasan??cube lagi...zoom skit..




Tak perasan gak lagi??Nak zoom lagi ker?? takyah la..saya cerita jerla..Cube kalian telitikan logo pada CDs ni semua..perasan tak ada satu CD yang takde logo??

Actuallybukan takde logo..tapi logo dier kat sbelah kiri,so tak nampak la dalam gambo ni..logo die pown tak sama tau..Jowm wat penelitian lagi..

Semua adalah SunnyCloud logo


Yang satu ni Baby logo

Hal ini terjadi bukanlah krana kes cetak rompak ke ape..ini kerana kedua2 sunny baby ini sama tapi tak serupa..

Sebenarnya, saya order seploh set yang sunny cloud logo tu..tapi dalam seploh tu sesat satu yang baby logo plak..hm,rasa nak marah gak ngan pembekal..tapi after sms die, die cakap yang design tu mmg cuma ada baby logo..hm..nak cakap ape kan..tapi kalo nak marah gak lagi pown boleh sebab dalam iklan die takde pown cakap yang satu tu baby logo..huh..selepas direnung2kan n dibincang2 kan, ada baiknya dapat 1set yang baby logo..boley buat perbandingan produk di bawah brand yang sama ini..

Jowm Kita mula Membandingkan..

1. Yang sunnycloud logo (SC logo) inner nyer diperbuat drp microsuede, manakala yang baby logo drp microfleece

Kiri=MF fabric, Kanan=MS fabric


2. material MS nampak licin jer, kalo pegang rasa agak kasar..tapi bukan keras yer..manakala MF lebih berbulu n lembut..brand Coolababy yang saya pakai sebelum ni pun drp MF..
Kiri=MF fabric, Kanan=MS fabric

Anyhow,dari pembacaan di blog2 rakan2 yang da lama berkecimpung dengan dunia CD ni, diorg cakap MS ni makin lama pakai n makin kerap dibasuh akan semakin lembut..sifat ini songsang plak ngan MF..and, material MS adalah lebih mahal..Saya takleh nak komen lebih2 la kan sebab baru jer nak try..Nanti after da rasa sendiri perbezaan nyer, saya akan update key..

3. Opening untuk masukkan insert tu..cube kalian tengok gambo bawah ni jap..

Kiri=MS fabric, kanan=MF fabric

perasan tak??yang MF tu nampak cam lebih safe je untuk insert kan??Hm,Tapi yang MS tu pun bagi saya OK jika nak dibandingkan ngan coola baby..sebabnya ada getah pada kedua2 helaian(PUL layer ngan inner layer)..


manakala yang MF ni nampak lebih memegang insert..masukkan insert, and then,selitkan bawah lapisan yang kat bawah tu..haishh..susah nak explain..kalian dapat bayang kan tak??kalo tak, leave a comment, nanti saya try explen lagi..

Rasa nyer secara kasar tu je lah3 perbandingan yang saya dapat kongsi..lepas guna nanti saya update lagi..sekarang saya baru wat pre-wash sebab baru je received semalam..huuu..

hm, lagi satu..saya jumpa maklumat pnting ni kat zany-zebra..sila klik untuk further info..kat sini saya copy info utk bezakan antara MS ngan MF je..


Microfleece Diaper Fabric:
Microfleece is 100% polyester and a superior moisture-wicking diaper fabric. It is used next to baby's skin to keep baby feeling dry and comfortable even in a wet diaper. Microfleece resists staining, and does not hold poo like other diaper fabric can. Best of all, it's so soft and cushy for baby.


Suedecloth Diaper Fabric:
Suedecloth is thinner than microfleece but has many of the same qualities that make it perfect for diaper inners. Suedecloth wicks moisture away from baby, resists staining, and does not hold poo. In addition, suedecloth does not pill and stays new-looking longer than microfleece.

So, Happy Cloth Diapering everyone..

No comments:

Post a Comment