sila click

Friday, February 18, 2011

MyDear tak sabar nak mandi..

Hurmmm..Sekali lagi MyHubby duty hari jumaat..Maknanya harini tinggal berdua ngan MyDear jer la..Petang tadi layan SpongeBob SquarePants ngan Dear..Sambil tengok tu adala saya ngomel2 nak ajak Dear mandi..Dear memang suke mandi..ley kata tak penah nangis time mandi kecuali terantuk besen..hikhik..Tangan saya pun da tanggalkan seluar dear..
Tapi bila cerita da habis, saya baru nak sibuk2 sediakan air mandi..baru nak naik atas amek baju..baru nak standby diaperla..So lambatla skit..Lama gak la Dear tunggu..hee, tengok ape Dear da wat bila saya kembali...
"lama sangat la ibu ni..tanggal sendiri la diaper ni"

Chehh..Dunno moms yang lain penah face diz prob gak bila pakai snap velcro camnih..Actually, saya memang nak sangat pakai kan velcro coz snap button tu cam tak brape suaida saiz ngan Dear..nak adjust cam biasa, da ketat..nak adjust 1 button,kena adjust kiri kanankan??Da terlebih besarlak..Dats why nak velcro nih..Sekali si Genit nih pandai bukak sendiri lak..hurrmmm..Sib baik sedar sebelom kebocoran melanda..

Pastu saya tanggalkan baju, nak ajak mandi la konon..bila da tanggal baju,Dear cam seronok lak main2..Saya pun ketatkan semula diaper..Time tu lom solat asar..Saya tinggalkan Dear main2, Pegi solat jap..Pastu sekembalinya saya...
Yezza..Dear dalam keadaan meniarap..

Walaupun saya sekali lagi miss nak tengok usaha Dear meniarap sendiri, tapi saya tanak ketinggalan amek gambar coz kali pertama dulu saya mengabaikannya..Nyesal lak..walaupun miss the process,at least saya nak simpan gamba ni..Usaha gigih Dear ni..tengok tu,sampai atas lantai dingin tu..tak patut kan saya abaikan?Sob..Sob..

No comments:

Post a Comment