sila click

Tuesday, February 15, 2011

pelajaran terbaru MyDear

Lama sungguh rasanya tak update..huuu..banyak sebenarnya nak story..tapi lately cam banyak je halangan..sekarang ni lak my phone masuk workshop..so banyak gambar tak dapat nak update.. story of trip CNY#2 pun terbengkalai lagi..

takpela..yang lain tu lain cerita..La ni saya nak story bout latest achievement of Dear..takde gambo la tapinyer..juz wanna share..

MyDear memang suke blaja berdiri,berjalan ngan abah dear..tapi dek keseronokan belajar berdiri,dear lupa kot pasal meniarap..hikhik..boley tak "lupe"??haha..Neway start umor dear nak masuk 4bulan arituh dear da start nak mengiring..Time tu dear suke ngiring belah kanan jew..tapi sekarang da balance ngiring ke kiri n kanan...

After penat mengiring dear akan terlentang semula..sambil tu dear akan berputar2..hikhik..sampai atas lantai berputarnya..Saya guna term berputar coz dear tak pandai niarap lagi..takpe la dear, slow2..

Dear paling aktif main putar2 time ditanggalkan baju n seluarnya..pakai diaper jew..Saje la tu nak tayang CD nyer..lagi pulak sekarang da pakai CD Minky..hikhik..Kerja menyalin diaper da semakin mencabar..bilik air pon rasa macam bertambah sempit je nak mandikan dear..hikhik..

Satu lagi, sekarang dear sangat suke bercakap n membuat bunyi2 yang pelik2..Salah satu yang terbaru dear suka buat bunyi dengan merapatkan kedua2 bibir sambil meniup keluar..haaa,cube kalian buat..kan ada bunyi..camtu la yang dear suka main kalau baru bangun tido ataupun bila dear main sorang2..Kadang2 saya akan datang dekat n ajuk bunyi yang dear buat..dear suka bila diajuk,makin rancak dear buat bunyi tu..kitorang akan main berselangseli sampai dear malas nak layan da..

Ada lagi satu bunyi dear buat,tapi saya tak pandai ajuk..bila dear buat camtu,saya cubala ajuk..tapi tak sama dengan bunyi yang dear buat..dear ketawa..taktau la,mgkin ketawakan saya sebab salah ajuk kowt..haha..sampai sekarang saya tak pndai ajuk bunyi tu..tapi ada la improvement ala2 cam bunyik tu skit..

Hm, MyDear sampai sekarang tak pandai minum guna botol susu..dear tak suke semua jenis puting yang kami belikan,..Da macam2 puting, dari murahan sampai yang harga puluhan..Hm, so sekarang kami in process nak ajar dear guna sippy cup..dear nampak lebih berminat dengan sippy cup..hmm..ikut kan jer la..

Pssss..baru tadi dear main ngiring2..pastu sedar2 bila saya toleh dear dalam keadaan niarap..taktau kebetulan or memang da pandai..saya amatlah excited..tapi sekali tu jer..tunggu2, dear da tak buat da..takpe..ibu tunggu esok pulak ye sayang..

No comments:

Post a Comment