sila click

Sunday, February 20, 2011

Petua atasi Rambut Gugur After Bersalin

Mak da pesan, abah da bilang..
kalau tersangkut lagi, pandaila jawab sendiri..
betul ke petikan lagu rap ni??
hm,abaikan la..
tapi memang my mom da pesan, bila umor Dear da 3/4 bulan,rambut saya akan gugur..
tapi tak terbayang lak sebegini teruk..
macam simpton2 leukimia jerk..
Semalam call mak..
mak tanya,
"Zaid ada main sembur2 mulut keluar buih tak??"
saya jawabla memang ada..
dalam ati terpikir gak..
"mak ni ada bace blog saya gak ker??
hihik..
Aritu kan ada saya post story pasal Dear suka buat bunyi2..
salah satu bunyi tu cam yang my mom tanya tu la..
pastu mak cakap
"org tua2 cakap, bila baby da pandai wat camtu, tandanya rambut start akan gugur dengan banyaknyer"
Adoyai..
camtu la pulak..
Yang saya ni siap main ajuk2 lagi ngan Dear..
Pastu saya google la..
memang banyak moms alami masalah yang sama
and ramai gak yang mengakui hal yang sama berlaku since their babies pandai main sembur2 camtuh..
hm..
Rambut makin tipis sudah ni..
tanya mak, ada petua tak??
mak cakap
takde..
hormon tengah nak bertukar semula..
tunggula hormon kembali stabil..
Rajin2 basuh kepala tiap2 pagi..
huuu...
Google lagi
ada mom cakap dia jumpa doktor..
doktor pun cakap pasal perukaran hormon..
and 
doktor ada sarankan banyakkan pengambilan makanan berkalsium n berzat besi..
saranan ni lebih kepada moms yang breastfeed their baby..
hm..

Gudlak for me...

No comments:

Post a Comment